czwartek, 10 listopada 2016

Nieco o mnie

Jestem
Zbieram
Tropię
Kocham

Te cztery słowa charakteryzują moje życie zawodowe. Mnie.
Jestem…
I jako taki – mam dość szerokie uprawnienia:
Gdańsk-Sopot-Gdynię,
Toruń,
województwa Pomorskie i Warmińsko-Mazurskie,
Zamek w Malborku,
m.in. Muzeum Mikołaja Kopernika we Fromborku, itd…itd…
Jestem też pilotem wycieczek.
Mam uprawnienia Instruktora Przewodnictwa PTTK, długo szkoliłam przyszłych przewodników licencjonowanych. Byłam też członkiem państwowej komisji egzaminacyjnej (dla licencjonowanych przewodników miejskich i pilotów turystycznych) przy Marszałku Województwa Pomorskiego.
Zbieram… cegły.
Cegły gotyckie zazwyczaj, bo specjalizuję się w czasach Prus tak Krzyżackich jak i Królewskich. Zbieram cegły – bo potrafią opowiedzieć historię i sprawić, by mury odsłoniły tajemnice.
Tropię… Tutivillusa.
Nie jest to najłatwiejsze zadanie, ale gwarantuje przygodę. O Tutivillusie – piszę w innym miejscu.
Kocham… to co robię.
Poświęcając się przewodnictwu, zyskałam przywilej wstawania do pracy z przyjemnością. Bo to nie tylko zawód, to także powołanie. I hobby. Niewielu ludziom jest dany taki luksus. Prócz tego szkolę nowych przewodników; uczę czytać mury, obrazy i symbole; oprowadzam po miejscach serdecznych…
Zarażam pasją.
Prowadzę “dochodzenia” rodzinne, genealogiczne; trochę piszę, trochę też maluję, i niemal “nałogowo” robię zdjęcia.
A prywatnie?  Prywatnie jestem szczęśliwą osobą.
Acha, 4 października 2013  otrzymałam Odznakę Honorową za Zasługi dla Turystyki 🙂

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz